måndag 6 juni 2011

Glutenfri hallonblondie

Det var ett tag sedan jag gjorde något från Leilas bok och jag känner att jag sviker mitt eget projekt lite. Men ååå det är ju så många jäsdeg-recept och det har jag inte riktigt orkat med. Men jag måste nog ta och skärpa mig snart. Det ska väl inte vara så himla svårt att baka med jäst???
Nu blev det lite gott fika istället, var sugen på brownie men fastnade för blondie istället.

Ha en skön nationaldag allihopa!


Glutenfri hallonblondie (1plåt, ca 24-30 bitar)

450g mjuk smör
2 dl socker
3 dl farinsocker
1 msk vaniljsocker
6 ägg
7dl lailas gula mjölmix
1 msk bakpulver
1 tsk salt
100 g vit choklad
frysta hallon

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa smör med alla olika sockersorter tills det blir krämigt. Rör ner ett ägg i taget. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en separat skål och vänd sen ner det i ägg/smörsmeten. Hacka den vita chokladen och vänd ner den. Lägg ett bakplåtspapper i botten på en ugnsplåt-med-den-högre-kanten. Fyll med smet och bred ut den lite. Tryck ner de frusna hallonen. Grädda i mitten av ugnen i ca 25 minuter.



4 kommentarer:

  1. Supergott!! Synd bara att man blev så mätt efter korvgrillningen, annars hade jag nog orkat en hel;)
    Tack för igår!!
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Tack själv Alex :)

    Erika & cupcakesfluffan - supermumsigt :)

    SvaraRadera